Sisteme de Injectie Common Rail

Injectie common rail

Sistemul de injectie diesel common rail (rampa comuna) isi are originile la inceputul anilor ’70, ajungand insa sa echipeze autoturisme din productia de serie abia in a doua jumatate a anilor ’90.

Sistemele de injectie diesel common rail asigura un nivel imbunatatit de ardere al combustibilului, avand ca rezultat reducerea emisiilor si un consum redus de combustibil, reducerea nivelului de zgomot al motorului si imbunatatirea performantelor acestuia.
Presiunea de combustibil din sistemul de injectie se produce independent de turatia motorului, asigurandu-se astfel un nivel ridicat de presiune chiar si la turatii mici ale motorului. Presiunea generata de pompa de inalta presiune este inmagazinata in rampa comuna (common rail) de unde se face distributia combustibilului catre injectoare. Controlul presiunii este realizat de catre calculatorul de injectie al autovehiculului prin regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune si / sau de pe rampa comuna.

Pierderile masive de presiune din sistemul de injectie sunt un indicator clar al disfunctionalitatii componentelor acestuia fie ca este vorba de injectoare, pompa sau regulator de presiune. Astfel de pierderi de presiune pot avea ca rezultat probleme de pornire sau de functionare a motorului.

Datorita faptului ca sistemul de injectie common rail lucreaza la presiuni foarte mari (pana la apriximativ 1800 – 2000 bar) si componentele acestuia sunt solicitate intens, reconditionarea lor necesita cunostinte, experienta cat si echipamente specializate. O reconditionare defectuoasa poate duce la probleme serioase in functionarea motorului si de aceea este indicat ca operatiunea sa fie efectuata cu responsabilitate.

Pentru a fi in masura sa reconditionam profesional componentele sistemului de injectie common rail, am investit in dotarea cu echipamente de ultima generatie si acumulam permanent cunostinte noi prin participarea regulata la multiple cursuri de specializare.

error: Continut protejat !!!